Moje meno je Peter Komorník a som jeden zo spoluzakladateľov Slido a momentálne aj CEO.

Našou prvotnou ideou nebolo zakladanie žiadnej spoločnosti, ale robili sme taký neziskový projekt, kde sme sa snažili zlepšiť univerzity na slovensku. Počas mojej práci v Googli som zároveň učil na univerzite a po každej hodine som sa snažil od študentov získať nejakú instatnú spätnú väzbu. A na Startup víkend sme išli v podstate urobiť nejakú jednoduchú aplikáciu, aby učitelia mohli jednoducho získavať spätnú väzbu na svoje prezentácie.

Po nejakých troch mesiacoch sme sa následne stretli s vašimi kolegami z Hospodárskych novín, ktorí organizujú konferencie. Oni nám povedali, že spätná väzba je super, ale že by chceli, aby sa ľudia mohli pýtať aj otázky. A my že: OK, veď to vám spravíme, hlavne že použijete tú spätnú väzbu. Potom na tej konferencii sme zistili, že tie otázky prinášajú nielen zlepšenie PO (after), ale naozaj pomáhajú zlepšiť tú konferenciu ako takú už POČAS toho, a majú naozaj z toho pridanú hodnotu.

Ten náš cieľ je pomôcť účastníkom konferencie aby sa na nej čo najviac naučili, a čo najviac si z nej aj odniestli. A dovolím si povedať, že momentálne na trhu nieje takmer nikto, kto by mal taký podobný prístup ako my. Okruh ľudí, ktorý využívajú Slido je veľmi široký, naozaj. Je to od rôznych učiteľov, cez konferencie, alebo v Amerike SXSWedu a rôzne veľké konferencie až po rôzne korporátne firmy ako IBM, Cisco, ale aj také v Silicon Valley ako UBER, NETFLIX a podobné.

Naša mantra je jednoduchosť (simplicity) a je úplne kľúčová, najmä na konferenciách, kde ľudia nemajú čas a chuť sa učiť niečo nové. Takže stačí, aby si vytiahli telefón, išli na slido.com na ich mobilných browseroch a zadali event kód. A už sú dnu a vedia sa pýtať otázky, vedia sa zapojiť do hlasovania a robiť živú interakciu.

Taký bod zlomu nastal niekedy minulé leto (2015), kde v podstate Google moderátor prestal fungovať a vtedy sme sa dostali k rôznym zaujímavým firmám. Na začiatku náš prvý rok sme financovali z vlastných zdrojov. Snažili sme sa šetriť každé euro a robili sme za minimálne peniaze a bola to veľká drina. Potom sa nám podarilo spoznať prvých dvoch Angel investorov, ktorý nám neskutočne pomohli nielen financiami, ktoré neboli až také veľké, ale práve tým svojím know-how a že nás posunuli produktovo aj biznisovo úplne niekam inam.

Náš najlepší marketing sú práve eventy, kde ak to dobre funguje, tak ľudia ktorý to zažili si odnesú príjemný pocit. Oni nás potom veľa krát oslovia, keď majú svoju konferenciu, alebo to odporučia svojim kolegom.

Či sa dá zbohatnúť? Tak dúfame, že áno. A určite, ako som spomínal tá firma si vie už na seba zarobiť.

Rada pre podnikateľov je, že ak chcú naozaj dosiahnuť niečo zaujímavé a najmä na svetovej úrovni, tak nech očakávajú minimálne 6-7 rokov tvrdej driny, žiadne dovolenky, žiadny priatelia, žiadne flámovačky, proste ak chce človek naozaj uspieť na svetovej úrovni, tak je to 100%  focus, drina a treba makať. Takže, nenechajte sa tým odradiť, ale na druhej strane pokiaľ človek nieje ochotný spraviť taký commitment, tak potom radšej nech do toho nejde.

Leave A Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *