Inšpiroval som sa blogom Mirky Pastierovej, ktorá napísala zaujímavé dôvody, prečo by mala firma investovať do .com domény. Keďže naša firma sli.do od začiatku riešila tento problém, máme k tomu čo vyprávať a preto som hneď spísal pár mojich tipov:

Kúpte ju čím skôr

Voláme sa sli.do a nemali sme od začiatku .com doménu, teda slido.com. Bola obsadená a nechcelo sa nám ju veľmi kupovať od nejakého nemca. Snažili sme sa to ospravedlniť pivotovaním, teda postojom „však načo nám je teraz, keď ani nevieme ako sa vyprofilujeme“.

Neskôr sme začali narážať na problémy popísane nižšie, a začali sme si uvedomovať, že tu doménu skôr či neskôr budeme musieť kúpiť. Našťastie sme ju kúpili včas a predišli tak kopec nepríjemnostiam. Dnes by nás tá doména stála podstatne viac.

Už teraz vás berú ako .com doménu

Či chcete, alebo nie, klienti budú vašu doménu (brand) brať ako .com doménu. Nás tak automaticky brali ako „slido.com“ a bolo im jedno, že tú doménu nemáme. Úlohou vášho zákazníka alebo novinára totiž nieje zisťovať, či ju máte kúpenú, ale berú to ako fakt.

Vaše meno skomolia

Darmo budete všetkým klientom vysvetľovať, že vaša krásna dominikánska koncovka je súčasť vášho mena. Naše meno je pre nich neznáma a začnú pátrať po základe mena. Nás už skomolili kadejako, ale väčšinou to bolo:

  • sli
  • sli.do.com
  • slido.do

Pozor na dôveryhodnosť

Rôzne kreatívne koncovky sú oficiálne prípony rôznych exotických štátov, a to môže vyvolávať podozrenie. Klienti si môžu myslieť, že to je krajina z ktorej pochádzate a že tam máte sídlo firmy. Neskutočne veľa ľudí zaujíma, čo znamená ta skratka .do, takže sa budete stretávať s vysvetľovaním a niekedy nepochopením. Väčšinou to až taký problém nieje, ale tak startup v bankovom sektore by som tak nenazval.

Na úkor brandingu

Taký názov firmy Close.io znie super, ale keď vašu firmu niekto nazve „Close“, tak to je dosť fail. A darmo bude krásny branding vyhrávať, keď budete strácať klientov alebo mať zlé PR či backlinky.

slido logo

A ďaľší román je, ak ste si v logu nechali svoju krásnu kratívnu koncovku, ako súčasť mena – brandu. Hoci my už máme svoju .com doménu, naše logo je stále sli.do, takže stále nás skomoľujú a stále to je problém. Odporúčam teda logo nerobiť čisto typografické a nezobrazovať tam vašu .kreatívnu koncovku, tak mravce nevykynožíte nikdy!

PS: Teraz v sli.do riešime logo – ako nahradiť tu krásnu bodku ktorá oddeľuje .do koncovku a prito neprísť o simple/sexi brand.

Leave A Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *